Sol.

Vi slängde in ungarna, snowboards, skidor, pulkor och övrig packning i vår lilla lilla bil och flydde till landet. Vi flydde snor, hosta och magsjuka. Vaknätter, läxor och mörka ringar under ögonen slängde vi med jämna mellanrum ut genom bilfönstrena allt medan solen mötte oss lagom i Ockelbo. Underbara luft. Underbara sol. Underbara sportlov.

Vi lekte hotellfrukost varje morgon. Killarna svischade ner för backen med snowboard och skidor. Jag och tösabiten susade runt på sparken till byggdens hästhagar, kastade isbitar i forsen och när hon sov middag läste jag bok.

Det var en välbehövlig paus för trötta föräldrar men lika välbehövligt för barn som får stå ut med oss i vintermörker och slask. Vi hittade tillbaka till det roliga igen. Allihopa.

Den här våren skall jag hålla kvar i den känslan. jag börjar med att måla väggen i köket bubbelgumsrosa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0