I detta nu.

Vi skall ha bokbål, för hon vill att vi läser, hela tiden, 17 gånger, samma bok. Max bil. "Brrrrrm" säger hon och pekar, "däääär" och så kommer hon fint med boken. Hon ger inte upp förrän hon sitter i knät och vi läser. Mellan läsningarna försöker vi göra egna lyktor och öppnar fina paket från Finland.

Den stora undrade idag vad cameltoe är och vad som egentligen menas med intimrakning. Vad säger man? Man skrattar lite och förklarar. Det finns visst en värld där ute som tränger sig på fortare än man anar. På vägen hem från skolan fick jag lära mig att det är 163 steg från tunneln till ytterdörren. Zeb räknade.

Vi sover i underkant. Hon har feber och vill klä sig i lejondräkten. Jag drömmer om lata dagar med fötterna på bordet och rena golv.













Kommentarer
Postat av: Linn

Jag gillar att du så ofta tänker så olikt mig. Att din familjesituation är så olik min. Att vi många gånger upplever liknande saker, men upplever de så olika. Jag gillar att höra hur du upplever det, tänker och känner. Tror att det gör mig klokare. Och samtidigt tryggare i mina känslor.



Hörde kanske inte alls hemma här. Men jag kom ohc tänka på det nu.

2010-11-04 @ 23:07:40
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: moster säde

åh vilken tur att hon älskade den lika mycket som jag och mamma! när jag den anlände på en stor pall, i en kartong och jag för första gången fick se den tänkte jag; det här är maija



Tobbe hälsar att du är himla duktig på att skriva!



Kramar från din syster och hennes småkåta pojkvän!

2010-11-06 @ 22:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0