Onsdag.

Jag glöggar och lagar finska jullådor av kålrot och potatis. Han spelar tv-spel. Vi låter varandra göra det vi vill i en timmes stötar idag. Det funkar och alla är nöjda. Under tiden som lådorna är i ugnen funderar jag över att det redan börjat töa och hur lätt man kommer i julstämning med glögg. Tidigt med glögg säger några. Jag tycker det känns bra och gör det jag vill. Sen undrar jag över om svart gummigolv funkar i hallen. Snyggt är det. Jag trivs i mitt nya mörka hår och har lika roligt som när jag var blond. Hon är rund och go och har lärt sig hur man kommer åt DVD:n. Life is good.


Untitled from Satu Virkamäki on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Linn

Maija, du är ett geni. Och så charmig att jag spricker.

2010-11-11 @ 21:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0