Dagen idag.

Idag en loppisrunda. Sol och kripspigt blå himmel. Fetthår men fin mössa. Vi fick med oss några vackra saker hem. Jag en fin kastrull som andas 50-tal, han gamla vykort och hon en vagga med docka. Hon sov en stund extra på vägen hem, lite tid till P3 dokumentär, min förankring till omvärlden. Vem hinner läsa en tidning? inte jag.

Stök och bök hemma. Läxor trots höstlov. Middagen rörig men med diskussion kring mobbing. Svåra frågor. De ser mig som vuxen men jag har inte alltid klara svar. Tur att de har fyra av oss, vuxna. Leksaker överallt. Grus i hallen. Alla i mun på varandra. Basket på tv:n, försöker höra. Ger upp och försöker se men det flyger ballonger från helgens kalas framför skärmen. Nappjakt utlyses med knappt resultat.

Hon fick i alla falla en vagga idag och jag min kastrull.







Kommentarer
Postat av: Linn

Jag älskar bilderna på Maija, dockan och docksängen.

2010-11-04 @ 23:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0