Kalas.

Rosa, röda och gula ballonger på rad. Serpentiner som fastnade i mat och i hår. Paket där pappret uppskattades mest.
Det var sötsaker på bordet, som nästan tog slut. Kaffet var varmt och det var även stämningen. Vi firade vår ettåring i söndags.

Hon hade två toffsar i håret och gul klänning. Det kändes som att det var igår hon kom. Det kändes på samma gång länge sen. Dagen hon fyllde år gick jag och väntade på himlastormande känslor och tårar men det blev inte så. Känslan var lugn och jag gick stolt. På kvällen sneglade jag med jämna mellanrum mot klockan och jämförde mina aktiviteter nu med dem jag gjorde vid ungefär samma tidpunkt för ett år sedan. Jag försökte, men det gick inte riktigt att greppa.

De säger att det går fort, de som varit med förr, nu är jag en av dem. För det är precis så, det går fort.




Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag fäller tårarna åt dig...

2010-11-02 @ 15:10:54
Postat av: Jessica

Massor med grattis till Maija-My i efterskott! Det är verkligen galet hur fort det här året har gått, jag kan inte förstå hur stora de har blivit våra tjejer! Hoppas vi kan ses snart, saknar er! Kramar från mig och Alva

2010-11-02 @ 19:28:53
Postat av: Marie

Grattis grattis! Värsta fina tjejen!

2010-11-04 @ 07:40:10
URL: http://monsterbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0