Sjukt vanlig fredag eller en vanlig sjuk fredag. Ni väljer.

Middagen står på bordet. Jag har hunnit med både varmrätt och efterrätt fredagen till ära.

Stämningen är lite stimmig och hetsig för brandvarnaren gick i gång tidigare, nåt med bränt ris. Tobias ryckte ner hela skiten och fick med sig en list med ALLA sladdar till datorn. Nu får man ducka när man ska genom hallen.

Jag räknar i alla fall in: Leo. Zeb. Maija i barnstolen.Tobias, i kallingar. Jag suckar: "Snälla! För xxx Sätt på dig kläder". Hur Leo sen associerar i sitt huvud vet jag inte men han utbister "Jaaa, vi klär upp oss!" Det är också oklart hur vi andra tänker men plötsligt står ALLA i sin garderob och tar på sig kalaskläder.

Vi åt. I kalaskläder. Zeb hade på sig moderiktiga, egentillverkade, harembyxor. Med hopprep som skärp.
Maija är alltid kalasklädd.  



Vad det blev till efterrätt? Glassbomb.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det kommer rörda glädjetårar. Om min familj, när det kommer ungar vill säga, är sådär gulliga som din ska jag klappa mig själv på axeln och säga att: "det här gjorde du bra". Göra vardag till fest är en begåvning!

2010-05-29 @ 10:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0