Jag ska bara.

Jag skall bara böja ögonfransarna. Går mot toaletten. Passerar hallen. Plockar upp en keps som ligger på golvet. Hänger den på kroken. Men, där hänger ju Maijas overall, bäst att plocka ner den och lägga i kartongen med vinterkläder. Går tillbaka till sovrummet där jag utgick ifrån. Hänger upp några handdukar utanför duschen på vägen.

Overallen ner packad, skönt. Vad var det jag skulle göra nu då? Just det, böja ögonfransar var det. Hall, toalett, fransböjare, spegel. Vad skitig spegeln är! Hämtar trasa, putsar spegel. Lämnar trasan i köket. Maija gnäller, ger en leksak och klär på henne på samma gång. Maija kräks, tar Tobias smutsiga t-shirt och torkar upp. Slänger den i tvättkorgen. Måste boka tvättid! Sen.

Nu på med skor och jacka, Maija i vagnen. Låser. Ställer mig i hissen. En sista koll i hiss spegeln.
Det var inte länge fransarna höll sig böjda. Dålig tång antar jag. Måste köpa ny jag skall bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0