Fotbollshelg.

Jag är lite trött. På fotboll. På sport.

LÖRDAG:

Tobias spelar match på Zinken. Jag steker pannkakor på morgonen och tar med tre grabbar och Maija för att heja fram laget. Vädret var optimalt. Matchresultatet något sämre.



Efter ett pitstop hemma liras det fotboll på kvartersplan. GAIS-Trelleborg skvalar samtidigt från Tobias Iphone. Inget vidare resultat där heller.



Middagen fick gå i sportenstecken eftersom det senare promt skulle tittas på nån fotbollsfinal. Champinjonsligan tror jag det hette. Tydligen vann fel lag även där.



Bör tillägga att det, vid minsta "dötid", även spelades FIFA 09 på Nintendo Wii. Vem som vann där har jag inte hunnit uppfatta.


SÖNDAG:

Regn. Grusplan någonstans i Råsunda. Vasalund/Bergshamra Pojkar -03. Tobias dygnsur.



Leo, Wiktor, jag och Maija också dygnsura fast under trevligare former.



Helgen avslutas med ett parti hemmagolf. I traditionsenlig utstyrsel, kallsonger. En riktig publikfriare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0