Semester.

Jo jag kan det. Ta semester. Fast jag är mammaledig. Jag gör bara så här:

Jag börjar med att sopa rutinerna under mattan. De skakas lätt fram till hösten igen. Sen gör jag inget jag måste. Jag gör det jag känner för. Jag låter barnen komma med förslag på saker att göra. Jag frågar inte ens. Bara ett har inkommit, Zeb ville kasta sten i forsen. Inte så jobbigt.

Jag slutar organisera saker och konstigt nog faller allt på plats i alla fall. När jag släpper mer tar andra vid. Tror att de kanske himlar lite med ögonen och undrar vart mitt huvud tagit vägen. Det gör inget. För jag sitter med näsan i en bok eller med ett vinglas i handen.

Jag lyssnar inte på allt. Jag väljer att bara höra. Det är en stor skillnad. Jag bara bestämmer mig för det. Jag hör att det tjafsas runt hörnet om fel lagda frisparkar och filmningar men jag lyssnar inte. De får lösa det själva. Jag går iväg och köper en tidning istället. Eller springer en stund.

Jag trodde att allt det här skulle vara svårt. Men det är bus enkelt och familjen har ingen aning. Att jag tagit semester. Moaha ha ha ha haaaa!





Kommentarer
Postat av: Linn

Bra bra jättebra.

Jag kom på ett ord i dag. Spontanisera. Det är vad jag och vi gjort de senaste dagarna. Alldeles underbart. Det blir inte alltid som man tänkt sig men det blir väldigt ofta väldigt bra. Och det blir väldigt mycket mindre stress.

Familjen din - de märker kanske att middag varken planeras eller lagas. Att saker kanske inte sorteras och organiseras. Men de märker nog framför allt att du mår bra och det smittar mer än alla sjukdomar, tror jag. Puss fina

Förresten... väldigt väldigt klokt och fint skrivet.

2010-06-24 @ 00:09:01
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej! Vi känner inte varandra men vi känner linn, och jag tycker också jättebra skrivet!! Inspirerande!

2010-06-27 @ 11:19:46
URL: http://monsterbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0