Mätta magar.

Rimfrost, på träden. Krispigt och vackert att vila ögonen på. Vi har magsjukefest och tittar ut på vintern från våra fönster. Blev inspirerad av en film igår. Ville baka pizza. Egna ingredienser, egen tomatsås, lagom med ost. Bäst hittils fick jag som betyg. " Tack för maten den var god mitt på bordet stod en...fyra!" Näst bästa betyget. De frågar hur det kunde bli så extra gott just idag. Mitt hjärta log och jag berättade hemligheten. Skall man laga pizza skall man låtsas vara i Italien. Tänk och andas det landet maten kommer ifrån. Känn på ingredienserna. Våga släppa recept. Och det viktigaste, tänk med värme på de munnar du skall mätta. Laga mat. Med Kärlek.

Kanske inte genomförbart varje dag. Vardagen skall ha sitt. Men, jag börjar andas lite lugnare, rör mig lite långsammare och lagar godare mat de gånger jag kommer ihåg att tänka så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0