Maija.

Tobias "lever utanför linsen". Dt är Hans svar på min önskan om dokumentation för bloggen. Jag nickar och förstår. Jag ser när jag jobbat instesivt för inläggen kommer glest. Ett sundhetstecken månne? Allt har sin tid. Hon är underbar. Härmar allt vi säger, smakar på ord. Finska. Svenska. Många fastnar. Hon är mycket tydlig med vad hon vill. Högljudt domderar hon sina bröder, "Eo" och "Bebbe", och blir uppriktigt förbannad när dörren till lego rummet stängs. Hon vill vara med, i dagliga bestyr. Hon har egen disktrasa och hammare. Och en flyttlåda som bara är hennes. Ner med saker och upp med saker. "Pappa, titta!" "Mamma, titta!" Bilarna är på finska, vattnet också. Tack kan komma på båda språken. Jag blandar hej vilt. Har ingen plan. Gör mitt bästa. Hon är fortfarande lyckligast i vattnet. Jag är fortfarande lyckligast med henne, Honom, "Eo" och "Bebbe".












Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Satu! Sandra från Q80 (ej längre iofs) här! Vilken lite goding du har! Rätt lik pappa va?



Hoppas ni har det gott! Kram på er

2010-12-18 @ 11:59:04
URL: http://sandrupp.blogg.se/
Postat av: Linn

Bästa muminmamman. Bästa Maijan. Bästa bilden av vilka ni är. Känns som jag fick en liten stund i muminhuset. Och det behövde jag. Du vet att det ger mig energi. Puss

2010-12-19 @ 00:55:12
URL: http://lochl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0