Tisdag.

Det doftar hyacinter och saffran. Jag blundar och låtsas bort alla flyttkartonger. Fast när jag blundar så somnar jag. På bussen, i soffan, stående i snön. Jag sover, när jag inte bakar, hämtar barn på fritids, jobbar eller torkar smulor uner bordet. Fick spontan-tulpaner i dag. De står i köket och passar bra med den röda väggen. Och med julen. Det puttrar julgröt på spisen och två plåtar saffransskorpor ska torka i ugnen över natten. I morgon mjölar jag ner mig igen när jag sätter igång med årets omgång av karelskapiroger. Det ska Maija få vara med på. Det behövs rejäla nypor och mycket vilja för att pirogerna ska bli riktigt finska. De blir nog extra goda i år tack vare henne. Jag går stabilt men trött och försöker hinna med att fånga solen på dagarna.



Hon har hittat ett nytt favorit stället och vill inte komma ut.


Kommentarer
Postat av: lina

gud va duktig du är, hur hinner du med allt? :)

o vilken fin bild på maija!

2010-12-15 @ 09:47:49
URL: http://linasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0