Hipstamatic.

Vårat liv ser ut att gå i hipstamatic. Jag tar kort med den vanliga kameran men får inte fram rätt känsla. Vet inte om det är hipstamatic känslan vi har eller hipstamatic känslan jag vill åt. Oavsett så känns hipstamatic bra.

Helgen med pepparkaksborgar och firmärkspyssel. Snö och åk. Förfrusna fötter i yllesockar och kalla händer som kramar varma koppar. Gäster runt stort furbord, varm mat i grytor. Småpaket i julkalendern och ont i magen av pepparkaksdeg. Snart skall vi iväg på glöggfika.

Det låter som idyll. Mellan raderna går att läsa. Gnat om blöta ytterkläder, för lite åktid i backen, min plats, din plats, han fick mer, jag vill ha, sov nån gång nu då!

Men, man kan ju välja, vad man lägger fokus på. Det goda, det varma och det fina. De mina.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0